بلندترین برج اروپا رو به پایان * عکس


به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز ( 19 فوریه / 30 بهمن)، این آسمانخراش که "برج شارد لندن" نام دارد توسط یک طراح 74 ساله ایتالیایی به نما "رنزو پیانو" ساخته می شود.

این طراح در این خصوص گفت: "فکر می کنم که در ایده پرواز برفراز زمین و بر فراز شهر به ویژه اگر روی آسمانخراش باشی چیزی جادویی وجود دارد. به طوریکه در مقابل صورت تو همه چیز درحال پرواز به نظر می رسد."

وی افزود: "این برج، حتی از نظر مصرف انرژی نیز نسل جدیدی از آسمانخراشها را نشان می دهد. درحقیقت، مصرف انرژی این ساختمان بسیار پایین است."

 

 

 

12 سال از زمانی که این معمار ایتالیایی اولین طرحهای مفهومی برج شارد را ارائه کرد می گذرد.

این سازه عظیم شیشه ای ماه به ماه پیشرفت کرده است و اکنون به سمت طبقه 95 که آخرین طبقه آن است پیش می رود.

ساخت این برج به دلیل اینکه روی کلیسای جامع معروف "سنت پل" سایه می اندازد و همچنین می تواند به جای این کلیسا به محلی برای جذب گردشگران تبدیل شود با انتقادات بسیاری مواجه بود.

 

 

 

"رنزو پیانو" اظهار داشت: "سنت پل نماد لندن است و نماد لندن باقی خواهد ماند.همیشه قبول چیزهای نو سخت است. حتی سنت پل نیز در زمان خود بسیار مدرن بود."

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، برج "شارد" پروژه است که 450 میلیون پوند هزینه داشته است. در داخل بلندترین آسمانخراش اروپا رستورانها، ادارات و آپارتمانهای لوکسی ساخته خواهند شد و بین طبقات 68 تا 72 رصدکده ای با چشم انداز 360 درجه از لندن قرار می گیرد.

پیش بینی می شود که این برج در می 2012 به اتمام برسد. آسمانخراش شارد لندن، بلندترین ساختمان اتحادیه اروپا و چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا است.

 


مقایسه برجهای دبی و شارد لندن. مندرجات در عکس برپایه پیش بینی های اولیه هستند

 

به نوشته مهر، حضور برجهای مرتفع در خاورمیانه، آمریکا و شرق و جنوب شرقی آسیا امروز به یک پدیده عادی تبدیل شده است به طوریکه ارتفاع برج خلیفه دبی 850 متر، برج 101 تایپه 508 متر، "برج های سیرز" در شیکاگو 442 متر ارتفاع و "برج های پتروناس" در کوالالامپور 452 متر ارتفاع دارند اما در اروپا به دلیل وجود ساختمانهای قدیمی و آثار تاریخی که از جاذبه های توریستی و یک منبع مهم درآمدزایی به شمار می روند ساخت برجهای مرتفع پدیده ای کاملاً غیرعادی است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 872
بازدید دیروز : 269
بازدید هفته : 2010
بازدید ماه : 2001
بازدید کل : 73795
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket