پاسخ رئيس جمهور به سوالاتي درباره جريان انحرافي، قانون مندي دولت هدفمندي وآمارهاي اقتصادي
 
پاسخ رئيس جمهور به سوالاتي درباره جريان انحرافي، قانون مندي دولت هدفمندي وآمارهاي اقتصادي
خراسان - مورخ چهارشنبه 1390/03/18 شماره انتشار 17854
نويسنده: حامد
 
 

دومين مصاحبه مطبوعاتي رييس‌جمهور در سال 90 با حضور حدود 300 خبرنگار داخلي و خارجي در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد.دکتر محمود احمدي‌نژاد در ابتداي سخنان خود با بيان اين‌که حرکت عمومي کشور در جهت پيشرفت و در جهت عدالت و عزت مردم است به برنامه‌هاي گوناگون دولت در جهت پيشرفت و سازندگي کشور اشاره کرد و گفت: برنامه‌هاي دولت بسيار گسترده است . رييس‌جمهور همچنين به طرح آتيه مهر اشاره کرد و گفت: دولت اين طرح را دنبال مي‌کند، البته مشکلات و نواقصي وجود داشت که در حال برطرف کردن آن هستيم.احمدي‌نژاد همچنين به عزم دولت به کوچک‌سازي دولت اشاره کرد. ... احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين‌که يکي از برنامه‌هاي ديگر دولت، کوچک‌سازي دولت است، گفت: طي 5.5 سال اخير در بخش‌هاي گوناگون چند برابر دوره مشابه کار شده است، ولي با اين حال براي اولين بار طي 40 سال اخير حجم دولت کوچک شد و 10.4درصد از تعداد کارکنان دولت کاهش پيدا کرد. وي تحول بانکي و مالياتي و آغاز عمليات اجرايي اين طرح تا پيش از پايان سال را از ديگر برنامه‌هاي دولت عنوان کرد. وي با اشاره به اخبار منتشر شده طي هفته‌هاي اخير در مورد کشته شدن بن‌لادن گفت: در حوادث اخير ديديم کسي را به قول خودشان دستگير کردند، کشتند و جنازه او را به دريا انداختند. آن آقا با خانواده رييس‌جمهور قبلي آمريکا شريک نفتي بودند. در ضمن اين فرد از مدت‌ها قبل در اختيار نظاميان آمريکايي بود و طبق اطلاعات موثقي که داريم خود آنها او را مريض کردند و مدت‌ها پيش کشتند. هدف آنها از اين کار روشن است چرا که آن‌ها انتخاباتي پيش رو دارند و بهانه جلب آراي مردم براي آن‌ها مطرح است. رييس‌جمهور ادامه داد: اين يک سوال جدي است که چرا او را به دريا انداختند؟ پاسخ روشن است؛ اگر جنازه مي‌ماند و آزمايش بر روي او انجام مي‌شد و معلوم مي‌شد که در حال مريضي کشته شده است و مشخص مي‌شد که با چه وسايلي مريض و کشته شده است،‌ آن وقت آنها رسوا مي‌شدند. وي با بيان اين‌که پس از نواختن مارش پيروزي توسط غرب ديديم که ترور در منطقه‌ ما متوقف نشد، تاکيد کرد: خبر دقيق و موثق داريم که آمريکايي‌ها مي‌خواهند براي تسلط بر پاکستان و تضعيف دولت و مردم اين کشور، در تاسيسات هسته‌اي پاکستان خرابکاري کنند و با اهرم‌هايي نظير شوراي امنيت زمينه‌ حضور گسترده‌تر خود در آن کشور و تضعيف آن کشور را فراهم کنند. به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به حوادث رخ داده در بحرين گفت: آمريکا مي‌خواهد به حاکم بحرين فشار بياورد، تا شرايط را بپذيرد و در نهايت قضيه را فيصله دهد و بدين صورت در بين ملت‌هاي منطقه براي خود محبوبيت کسب کند. وي افزود: اين در حالي است که ما مي دانيم که مشکل بحرين مشکل بين دولت و حکومت نيست، مشکل پايگاه نظامي آمريکاست و اگر امروز مردم بحرين تحت فشار هستند، به اين دليل است که دولت بحرين مجبور است که به خاطر وجود پايگاه آمريکايي در اين کشور رودرروي مردمش بايستد.

 

در واقع مشکل بحرين موضوع آمريکا و منافع نامشروعش است. در بحرين بايد حاکم اين کشور با مردم بنشيند و گفت‌وگو کند و حق راي آزاد و عادلانه براي مردم قائل شوند و حقوق مردم در انتخابات مساوي باشد که همه‌ اينها شدني است. به گزارش فارس وي افزود: زماني که شرايطش فراهم شود طرح ايران را درباره بحرين اعلام مي کنيم.

 

مي خواهند سرزمين اردن را تجزيه کنند

احمدي‌نژاد اظهار کرد:‌من به ملتهاي منطقه و فلسطين عرض مي‌کنم هوشيار باشيد. همه‌ ملت فلسطين بايد متحد شود، رژيم صهيونيستي يک غده سرطاني است که حتي اگر در يک وجب از سرزمين فلسطين باقي بماند از همانجا تکثير مي‌شود و امنيت منطقه و ملتها را دچار مخاطره مي‌کند اينکه از سرزمين اردن يا کشورهاي همسايه تکه‌اي جدا کنند و به آوارگان فلسطيني بدهند، مثل اين مي‌ماند که کسي خانه‌اي را دزديده و وقتي مي‌خواهد که جبران کند از جيب همسايه‌اش جبران مي‌کند.

 

تحولات منطقه؛ بيداري اسلامي يا طرح آمريکا؟

به گزارش ايسناوي در ادامه نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با تحولات منطقه و اين‌که آيا تحولات اخير منطقه سناريوي غرب و آمريکا براي تسلط دوباره بر منطقه است و يا ناشي از بيداري اسلامي مردم منطقه مي‌باشد؟ گفت: ملت‌هاي منطقه و همه ملت‌ها به دنبال آزادي، عدالت‌، پاکي و عزت هستند و در راه آموزه‌هاي انبياء الهي و به ويژه پيامبر (ص) موج مي‌زنند و حقيقت آنها در سايه اين راه محقق خواهد شد. رييس‌جمهور با بيان اين‌که روشن است ملت‌ها جز تحقق آموزه‌هاي انبياء و پيامبر را نمي‌خواهند، تصريح کرد: بايد توجه کنيم که با دشمنان بسيار فريبکار و پيچيده مواجه هستيم و بايد هشدار دهيم که همه هوشيار باشند.

 

طرح هدفمندي يارانه ها دشمنان زيادي در داخل و خارج کشور دارد

رييس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزي خبر مبني بر اين‌که با توجه به گذشت اجراي طرح هدفمند کردن يارانه‌ها چه نقاط ضعفي در اين مدت مشاهده شده است؟ گفت: در يک ارزيابي کلي معتقدم که اين طرح بسيار عالي اجرا شد و علت آن نيز به ملت بزرگ ايران برمي‌گردد. ملت ايران بسيار هوشمندانه، متعهدانه و متحدانه با اين طرح برخورد کرد. احمدي‌نژاد در ادامه به دست‌اندرکاران توليد اشاره کرد و گفت: توليدکنندگان ما بسيار خوب کار کردند، مصرف گاز طبيعي در بخش توليد 18 درصد افزايش يافت. بعضي‌ها مطرح مي‌کردند، وقتي قيمت گاز يا انرژي بالا برود توليد آسيب مي‌بيند. افزايش مصرف انرژي آيا جز به معناي افزايش توليدات است؟ رييس‌جمهور با بيان اين‌که اين طرح دشمنان زيادي هم در داخل و هم در خارج دارد، تصريح کرد: زيرا اين طرح در جهت عدالت و اصلاح ساختار اقتصادي ايران است. به همين دليل دشمنان ملت ما خوشحال نيستند. بگذاريد بگويم مي‌شناسم کساني را که البته معدود هستند، نمي‌دانم چطور آنها جزء ملت ايران شدند، زيرا ملت ايران اينگونه نيست. آنها از اين‌که يک ضعفي در جايي پيدا شود، خوشحال مي‌شوند.

 

مقايسه اين دولت با دولت هاي قبل قياس مع الفارق است

در ادامه، خبرنگار آسوشيتدپرس به برخي انتقادها از دولت از سوي علما و روحانيون اشاره و پرسشي را در اين‌باره مطرح کرد که احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: اگر نوع نگاهمان را به صحنه‌ ايران عوض کنيم برداشتمان متفاوت مي‌شود. ايران يک کشور آزاد است و همه در آن حق اظهارنظر دارند و تا زماني که اين اظهارنظرها از حدود قانون و اخلاق فراتر نرود نبايد به کسي تعرض کرد و افتخار اين دولت اين است که بيشترين انتقادها را پذيرفته است. علما و ديگران نظراتي دارند که بايد مطرح کنند و فکر نمي‌کنم کسي در اين کشور باشد که بگويد آنها نظراتشان را نگويند. رييس‌جمهور با اشاره به بخشي از پرسش خبرنگار آسوشيتدپرس مبني بر برخي انتقادهاي مطرح شده از سوي برخي علما از دولت قبل اظهار کرد: مقايسه‌ اين دولت با دولت‌هاي قبلي قياس مع‌الفارق است. ما از قبل هم اعلام کرديم که روش اداره‌ ما با قبلي‌ها متفاوت است.

 

بگذارند ما کارمان را انجام دهيم

رييس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره آنچه برخي تحت عنوان جريان انحرافي مطرح مي‌کنند، گفت: در مورد افرادي هم که گفتيد آنها را دستگير کردند. خيال‌شان هم راحت شد. حالا بگذارند ما کارمان را بکنيم. وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره طرح جريان انحرافي از سوي برخي از جمله يکي از رقباي انتخاباتي رييس‌جمهور و موضع رييس جمهوردر اين باره، گفت: اگر منظورشان اين است که روش آنها را قبول نداريم، ما از روز اول اين را گفتيم. از سال 84 که من آمدم گفتم اين روش‌ها را قبول ندارم و حلقه‌هاي مديريتي را درهم خواهم شکست و دولت را بين مردم مي‌برم. روشن است با آنها زاويه داريم نه زاويه، 180 درجه است، نقطه مقابل است. رييس‌جمهور افزود: مقام معظم رهبري فرمودند جز 10 سال اول انقلاب و دوره اين دولت حرکت انقلاب در مسير خودش نبوده است. معنايش اين است که ما درست عمل کرده‌ايم. ما اين مسير را ادامه مي‌دهيم و جز به مردمي بودن، ساده‌زيستي، دفاع هوشمندانه از عزت ملت نمي‌انديشيم. وي افزود: اين مسير دولت در اين پنج سال و نيم بوده است. حالا اگر کسي پيدا مي‌شود که فکر مي‌کند ما بايد ايده‌هاي او را پياده کنيم اشتباه مي‌کند. ما اصلا آمده‌ايم ايده‌هاي آنها را کنار بزنيم. راه دولت از سال 84 تا امروز يکي بيشتر نيست و با قدرت همان را ادامه مي‌دهيم و اين حرف‌ها هم تاثيري در اراده دولت ندارد.

 

کارهاي دولت قابل اندازه گيري است

رييس‌جمهور در ادامه‌ کنفرانس مطبوعاتي خود در جواب سوال خبرنگار روزنامه‌ ايران در رابطه با اين‌که برخي جريان‌هاي نشانه‌دار به دنبال تخريب دولت هستند، شما براي مقابله با آنها چه کارهايي انجام داده‌ايد؟ گفت: عده‌اي گفتند جاده‌ قم افتتاح شد 153 کيلومتر است، اما عده‌اي گفتند اين آمار غلط است و 60 کيلومتر بيشتر نيست. بايد بگويم کارهاي دولت روي زمين قابل اندازه‌گيري است. وي افزود: گفته شد ما حدود 36 هزار مگاوات ظرفيت توليد برق تحويل گرفتيم و الان از 62 هزار مگاوات عبور کرده‌ايم و گفتيم نيروگاه‌هايي ساخته شده است که همه‌ اينها موجود است و قابل ديدن است. پس اين‌که برخي انکار مي‌کنند، مشکلي ندارد. کساني هستند که در اقدامات دولت ترديد دارند. ما از همکارانمان مي‌خواهيم توري برگزار کنند و آنها را در ايران بگردانند.

 

اسامي 312 نفر را به قوه قضاييه داده ايم

به گزارش فارس در ادامه نشست خبري خبرنگاري از رئيس جمهور سوال کرد، شما دو سال پيش در ورزشگاه تختي اروميه اعلام کرديد مفسدان اقتصادي را معرفي و مجازات خواهيد کرد که البته يک ليست 250 نفره را هم ارائه کرديد، الان چه اقدامي در اين خصوص صورت گرفته است و همچنين پرونده‌هاي فساد اقتصادي را به نزديکان شما نسبت مي‌دهند، نظر شما چيست؟ احمدي نژاد در پاسخ به اين سؤال اظهار داشت: ما 312 اسم با موضوع را ارائه داديم اما اينکه چه کسي تخلف کرده و چه کسي نکرده به عهده قاضي است، ما مرجع قضاوت نيستيم. مرجع قوه قضاييه است. وي ادامه داد: من تنها رئيس جمهوري هستم که اعلام کردم اگر تخلفي از من، خانواده‌ام، بستگانم و نزديکانم صورت گرفت، رسيدگي و برخورد شود .

 

وزير وزارت ورزش را پس از تعطيلات مجلس معرفي مي کنيم

خبرنگاري از رييس‌جمهور در مورد بحث تشکيل وزارت ورزش و جوانان پرسيد که احمدي‌نژاد در اين باره گفت: پس از پايان تعطيلات مجلس وزير مربوطه را معرفي خواهيم کرد.

 

پاسخ مجلس را مي دهيم

خبرنگار ايرنا از احمدي‌نژاد درباره انتشار و صدور نامه‌هاي رييس مجلس به دولت پرسيد و گفت دولت متهم به اتخاذ تصميمات غيرقانوني شده است آيا يک جريان نمي‌خواهد دولت را متهم کند، که رييس‌جمهور با بيان اين‌که اين سوال شما خود کامل بود و جواب نيز در آن وجود داشت، گفت: اين دولت نه تنها پس از انقلاب، بلکه در تاريخ کشور قانون‌مندترين دولت بوده است. وي افزود: طبق قوانين حقوقي، مجري برداشت خود را دارد و نه برداشت ديگران را. اگر ديگران برداشت ديگري دارند بايد اين برداشت را به قانون تبديل کنند. احمدي‌نژاد با بيان اين‌که انتصاب جرم خود خلاف تخلف است، گفت: ما پاسخش را تهيه کرديم و ارائه خواهيم داد. رييس‌جمهور گفت: نامه‌اي به کلي سري براي ما نوشتند اما متنش را در تريبون عمومي خواندند. اشکال ندارد برخي وقتي به دولت مي‌رسند فکر مي‌کنند نبايد هيچ حريمي را رعايت کنند. اين هم اشکالي ندارد ما پاسخ مي‌گوييم. در ادامه رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري ايرنا مبني بر رابطه رييس‌جمهور با مقام معظم رهبري گفت: در اين خصوص بارها صحبت کرده‌ام و اکنون ضرورتي نمي‌دانم که صحبت کنم. رابطه معلوم و تعريف شده است. ما يک ملت و يک نظام و داراي چارچوب‌هاي مشخص هستيم و مسير پيشرفت را ادامه مي‌دهيم و رابطه مستحکم‌تر از آن است که بعضي‌ها بتوانند آن را سست کنند.

 

موضع ما همچنان سکوت الهام بخش وحدت است

خبرنگار روزنامه سياست روز سوال خود را اينگونه مطرح کرد که نهادهاي انقلابي مانند سپاه و همچنين ائمه جماعات به صراحت بعضي از نزديکان شما را به انحراف از انقلاب متهم مي‌کنند، از سوي ديگر سکوت دولت نيز در ميان مردم شائبه‌برانگيز شده است؟ که رييس‌جمهور گفت: ما همه‌ عناويني که از سوي شما مطرح شد را دوست داريم و موضع ما همچنان سکوت الهام‌بخش وحدت است.

 

بگذارند ما کارمان را بکنيم

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با بحث رمالي، دلالي و جن‌گيري، گفت: آن‌هايي که اين مساله را مي‌گويند بايد جواب بدهند. حالا هم که بعضي افراد را گرفتند و خيال‌شان راحت شد. پس بگذارند ما کارمان را بکنيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 909
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 2059
بازدید کل : 73853
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket