هفته گذشته استفان ويتز مدير موتور جستوجوي بينگ در گفتوگو با هافينگتنپست پيرامون تغييرات در اين موتور جستوجو سخن گفت.
وي ضمن مردود دانستن روش جستوجوي مرسوم، در اين مصاحبه گفت: موتور جستوجوي بينگ در 12 سال گذشته بهطور اساسي تغيير نکرده است.
ويتز که گوگل را هدف قرار داده است، ايده اصلي شرکت خود را ارتباط ميان وبسايتها بهمنظور تعيين نتايج رتبهبندي آنها اعلام کرد و افزود: زمان آن رسيده که شرکتهاي جستوجو مطابق با نيازهاي جديد کاربران عمل کنند.
شرکت مايکروسافت طرح جديدي براي بينگ ايجاد کرده است که با همکاري فيسبوک بتواند از طريق امکانات اين شبکه اجتماعي از جمله گزينه Like نتيجه جستوجوي کاربران را اصلاح کند.
بهعنوان مثال، اگر يکي از کاربران تصميم داشته باشد رستوراني را در شهر مورد نظر خود پيدا کند، فيسبوک با فراهم کردن امکان Like توسط دوستان شخص کاربر و بينگ نيز با تسريع نتايج جستوجو به او کمک ميکنند.
ويتز در بيانيهاي هدف بينگ را براي آينده جستوجو، ارائه دانش با درک هدف جستوجو عنوان کرد.
در واقع اين شرکت قصد دارد در پاسخ به جستوجوي مخاطبان خود، با بيشترين سرعت، اطلاعاتي يکپارچه و محتوايي مناسب را در اختيار آنها قرار دهد.
با اينکه بينگ از لحاظ ميزان استفاده کاربران با موتور جستوجوي گوگل فاصله زيادي دارد، در تلاش است با اين غول جستوجو و نيز ياهو به رقابت بپردازد.
براساس تحقيقات ComScore، 4/65 درصد از بازار جستوجوي آمريکا در ماه آوريل متعلق به گوگل بوده است، در حاليکه بينگ تنها 1/14 درصد و ياهو 9/15 درصد از سهم بازار جستوجو را در ماههاي گذشته به خود اختصاص دادهاند.
اگر چه در اين مقايسه، گوگل با فاصله قابل توجهي از رقبا در صدر قرار دارد اما سعي ميکند با انجام پروژههاي جديد، جايگاه خود را حفظ کند.
در اوايل سالجاري، گوگل با پردهبرداري از طرح آزمايشي 1+ خود، براي کاربران امکان جستوجوي قابل اطمينان را بهوجود آورد.
قابليتهاي اين طرح گوگل که بهمنظور رقابت با قابليتهاي فيسبوک بهويژه امکان Like ايجاد شده است، به کاربران کمک ميکند تا در جستوجوي موضوعات مشابه، به نتايج بهتر و قابل اعتمادتري دست پيدا کنند.
با تمامي اين توضيحات، طرحهاي جديد گوگل، بينگ را بيش از پيش نگران کرده است.
سوال اينجاست که آيا بينگ روزي ميتواند از گوگل پيشي بگيرد؟
نظرات شما عزیزان: